لاغری موضعی شکم و پهلو

اگر شما قصد کاهش وزن خود را دارید باید با داشتن برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت و با کمک کارشناس  تغذیه ، رژیم غذایی مناسب داشته و نیز همراه با آن ورزش‌های چربی‌سوز را  انجام دهید. پروانه کاظمی کارشناس ارشد تغذیه ورزشی می‌گوید که ورزش همراه با رژیم غذایی به صورت مداوم و یکنواخت توصیه می‌شود .عوارض ناشی از کاهش وزن پی در پی بیشتر از عوارض چاقی و اضافه وزن می‌باشد. وی تأکید داشت با انجام ورزش‌های هوازی مانند دویدن آرام، پیاده‌روی تند، طناب زدن، دوچرخه‌سواری و شنا به لاغری شکم، پهلو و باسن کمک می‌شود. باید توجه داشت که انجام ورزش‌های هوازی با توجه به شرایط فرد متفاوت است به عنوان مثال خانم خانه‌دار می‌تواند از دوچرخه و تردمیل استفاده کند، درصورت رفتن به فضاهای باز و پارک راه رفتن و پیاده‌روی تند پیشنهاد می‌شود، افراد دوستدار شنا هم می‌توانند در کنار شنا در آب راه رفته تا کمک بیشتری به کاهش حجم چربی‌های سطوح مختلف بدن بشود.
با انجام ورزش ، ابتدا چربی‌ها در مناطق پر تجمع‌تر که در خانم‌ها ران‌ها و در آقایان شکم است آب شده و به صورت انرژی مصرف می‌شوند. بنابراین با کمک رژیم غذایی و ورزش می‌توان در هفته نیم تا یک کیلوگرم وزن را کاهش داد. برای از بین بردن چربی‌های موضعی بدن می‌توان از ورزش‌هایی هوازی از روزی نیم ساعت شروع کرد تا به تدریج مقدار آن را به حداقل 5 روز در هفته افزایش داد و همراه با آن برای افزایش قوام عضلات، ورزش‌های قدرتی انجام داد.
این کارشناس تغذیه بیان می‌کند با انجام ورزش‌هایی مانند دراز و نشست ، میتوان قوام و کوتاه شدن عضلات شکم و پهلو را  افزایش داد و نیز باعث کاهش شلی و افتادگی این عضلات می‌شود ولی تأثیر چندانی روی کاهش حجم چربی‌های موضعی ندارد.
به طور کلی می‌توان گفت آن چیزی که باعث ایجاد تناسب اندام و کاهش بافت چربی‌های اضافی می‌شود ورزش مداوم و رعایت رژیم غذایی مانند پرهیز از زیاده‌روی در مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کردنی می‌باشد. به گفته خانم کاظمی با توجه به اینکه باید زمینه ارثی، وضعیت فیزیکی و جسمی افراد را در نظر گرفت ممکن است تغییر خیلی زیاد در اندام به راحتی امکان‌پذیر نباشد. بنابراین برای کاهش تدریجی وزن باید به وضعیت بدن خودتان توجه کنید.

 

 

نظرات