1-    اول بدانید که منطقی چقدر باید وزن کم کنید.
2-    از کالری غذاها اطلاع کسب کنید. یک همبرگر 460 کالری دارد در حالی که یک سیب 60 کالریدارد.
3-    یک ساعت پیاده روی با سرعت 5 کیلومتر در ساعت فقط 145 کالری می سوزاند. با داشتن این واقعیت و کالری غذاها می توان جلوی ولع کاذب  خود را بگیرید.
4-    سعی کنید از غذاهای با کالری  منفی و پایین استفاده کنید.
5-    از قند های ساده کمتر استفاده کنید.
6-    برنج قهوه ای رااستفاده کنید. به دلیل اینکه کالری مهمتر و فیبر بیشتری دارد و حاوی سبوس است.
7-    الکل دشمن کاهش وزن است. هر30سی سی الکل تقریبا 200 کالری دارد.
8-    مصرف نمک را کاهش دهید.( خیار شور.اسنک ها. کنسرو ها  و تن جزو عوامل چاق کننده می باشد.
9-    زمان منظم برای غذا خوردن داشته باشید.
10-    کمبود بعضی مواد معدنی باعث چاقی می شوند مانند منیزیم که در سویا و موز وجود دارد.
11-    هله هوله ها، چیپس، نوشیدنی های شیرین باعث چاقی شکمی می شود.از پاپ کورن، نان سوخاری به جای  این مواد استفاده کنید.
12-    پروتئین مناسب در رژیم  غذایی شما باعث کاهش وزن شما می شود.
13-    اگر پیتزادوست دارید بخورید ولی یک برش نه شش برش.
14-    ورزش هوازی رافراموش نکنید،پیاده روی سریع و هر روز.
15-    استرس و اضطراب نیز از عوامل افزاینده شکم و پهلو است.

نظرات