هر فردی دوست دارد با داشتن اندامی زیبا اعتماد به نفس کافی را خودش ایجاد کند، بنابراین انواع روش‌های درمان کاهش چربی برای لاغری موضعی شکم و پهلوها، بازو، سلولیت و غیره وجود دارند که به افراد کمک می‌کندتا به این هدف برسند. این درمان‌ها همگی دارای تأثیر یکسانی نیستند و برخی با عوارض جانبی جدی رو به رو هستند. بنابراین مهم است که مزایا و معایب روش‌های درمانی کاهش چربی را قبل از تصمیم به انجام هر یک روش‌ها بررسی کنیم.

کرایولیپولیز بهترین جایگزین لیپوساکشن

لیپوساکشن روشی مؤثر است و می‌تواند دارای نتایج قابل توجهی برای کاهش چربی بدن باشد. اما این روش بسیار غیرتهاجمی است و دارای معایبی از جمله کبودی، درد، ایجاد پوست ناهموار و نیاز به دوره استراحت، خطر عفونت، انجام بی‌حسی موضعی یا عمومی و نیز گران می‌باشد. این عوارض باعث می‌شود که اغلب افراد جایگزینی برای لیپوساکشن در نظر بگیرند.
کرایولیپولیز درمانی است که اساس آن با سرد کردن بافت چربی می‌باشد. بنابراین دمای سرد باعث انجماد و شکسته شدن سلول‌های چربی بدون آسیب به بافت‌ها و سلول‌های افراد می‌شود. انجماد باعث می‌شودکه سلول‌های چربی از بین بروند و به طور طبیعی توسط سلول‌های لنفاوی متابولیزه شوند. از جمله مزایای این روش آن است که تنها یک جلسه درمان با کرایولیپولیز به طور میانگین 33% از چربی را در ناحیه تحت درمان تخریب می‌کند. این روش کاهش چربی ایمن، غیر تهاجمی و بدون درد است. کرایولیپولیز روشی سریع است و افراد پس از انجام می‌توانند روز خود را به صورت عادی از سر بگیرند و نیز گزینه‌ای مقرون به صرفه است.
نتیجه درمان پس از سه هفته و نتیجه کامل پس از 2 تا 4 ماه قابل مشاهده است. حذف طبیعی چربی بدان معناست که سریع از بین نمی‌رود بلکه رسیدن به شکل مناسب بدن ممکن است دوره‌ای طول بکشد.